mandag 26. januar 2009

1 uke har gått

I dag er det en uke siden operasjonen. :D
Alt er bra med meg om det er noen som lurer. ;)
Vekta i dag viste 5,5 kilo mindre på en uke, og faktisk ti kilo mindre enn det jeg veide ved årsskifte.
Så dette ser lovende ut egentlig. Jeg er forberedt på at det ikke blir lett fremover, men jeg skal gjøre det beste ut av det.

Jeg har i dag begynt på min andre uke med flytende kost. Det går faktisk ok, men GUD hvor jeg allikvel savner mat! Men det er jo veldig motiverende å vite at om en måned kan jeg faktisk spise det jeg vil, bare jeg tåler det. Jeg vil ha problemer med å tåle mat med mye fett og mye sukker, men dette er selvsagt veldig individuelt, men jeg kommer ikke til å teste ut så mye tidlig. Da blir det i såfall det som er i matvarer. Godis og brus skal jeg holde meg unna en gooood stund. Savner det faktisk ikke heller ... jo Cheese Doodles, kanksje, men uansett. Jeg skal ikke ødelegge dette her for meg selv nå. Jeg har jo fått det servert på et sølvfat, så hvorfor skal jeg rote til dette nå. Om en måned melder jeg meg inn i det lokale treningsstudioet. Nå blir det styrke og cardio fremover. Styrketrening er veldig viktig for å ikke miste for mye muskelstyre under nedgangen, og cardio er jo viktig i seg selv, er det ikke? Hehe

Jeg har også handlet litt klær nå som det har vært så stort salg. Har handlet klær i alt fra s-l og 38-42. Bruker nå l-xxl og 48/50, kommer selvsagt an på butikk og plagg. Men så stor vil jeg ikke være igjen. Kari-Merete, du er mitt mål. ;)

Vil dere ha en pekepinn på hva jeg spiser om dagen disse tre første ukene? Jeg må få i meg proteiner, som jo er viktig for muskler, så da går det i, velling og grøt, yoghurt og smoothies, supper og babymat( blæh ). Det som er viktig nå er å ikke spise mat med klumper i, og da aller helst flytende. Etter disse tre ukene skal jeg spise moset mat. Det sier seg jo selv hva er, men jeg kan faktisk spise mye vanlig mat, bare jeg tygger den så mye at den får moset konsistens, og alle biter er borte. Men som sagt, om en måned kan jeg spise helt vanlig mat igjen, uten å være så veldig redd for biter, for innen fem uker skal skjøtene i magen være 100% grodd.

Jeg kommer nok til å rapportere litt her i bloggen fortløpende, både med vektnedgang og kanskje før-, underveis- og etterbilder.

Hoppsideisi!

Ingen kommentarer: