søndag 6. september 2009

Prosjekt svett og snart lett

Jeg og Gina skal trenes av kjære Edel-Helene. Dette blir veldig spennende. Hun skal følge oss i ti uker, lage et trenigsprogram til oss som endres fortløpende og gi oss en diett som vi skal følge.
Jeg gleder meg veldig. For jeg trenger virkelig å få et nytt fokus på kostholdet igjen, og med en skikkelig hard treningsøkt i uka skal nok disse ti ukene bli effektive. :)
Vi skal i tillegg trene selv to styrketreningsøkter til i uka samt utholdenhet. Da går jeg nok for step og spinning. Vi skal også gå en tur om dagen.
Jeg skal sette meg et mål da. Men der har jeg virkelig ikke snøring på hva jeg skal sette meg som mål. Skal jeg sette kilomål eller skal jeg fokusere på å få ned fettprosenten? Tror jeg går for fettprosenten, men jeg aner ikke hva som er sannsynlig å ha som mål. Normalveriden fom meg når det kommer til fettprosent er 21%-33% og min ligger nå på litt over 37%. Tror jeg må be om litt råd fra eksperten.
Vår første treningsøkt blir i kveld kl 20, og hver søndag skal vi møtes for å svette.
Hoho! Dette blir moro.
Jeg og Gina var hos Edel-Helene på treningsstudioet hennes på Skarnes på fredag og hadde en kroppssammensetningsanalyse, som vi igjen skal ta etter ti uker. Slik var den på fredag:
Vekt: 90,2
BMI: 33,9
BMR(forbrenning): 1702 kcal
Fettprosent: 37,7%
Fettmasse: 34 kg

Ønsk oss lykke til! :D

1 kommentar:

mitt liv på godt å vondt sa...

SÅ bra da...... dette klarer du.
blir spennede og følge med..... jeg skal jammen ta og ringe PT i min i dag og høre om vi skal forsette. lykke lykke til
klem